| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Smurvelmurvelsmurfen CREW

|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 7:04 pm Rubrik: Re: Varför parar hon sig inte? |
|
|
| 99jasmin skrev: | | Lemuris skrev: | | Min kanin Lilla Lina har inte parat sig på flera månader! Jag har tryckt på tillåt parning och det står "Lilla Lina får nu para sig men hon har inte gjort det på hela sommaren!!!! Hur lång tid tar det för era kaniner????? |
|
Eftersom det är slumoen som avgör vilka som paras med vilka så tar det olika långt tid för alla djur. Hanar parar sig dock fortare. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
ForumsTönten-* Igelkott

|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 3:25 pm Rubrik: |
|
|
| Jag brukar bara para hannar,så vet inget om tiderna för honor. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Clocks-* Myra
|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 8:00 pm Rubrik: |
|
|
| Jag tror att det finns fler honor än hanar. Jag brukar inte bry mig om det är en hona eller hane jag köper, jag har på något sätt ändå flest honor.... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fridas_djurhem Blåval

|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 3:59 pm Rubrik: |
|
|
Ja, många vill hellre ha honor än hanar just för att de får ha ungarna på sin sida då.
Skulle nästan vara bättre om man hade något "nyfödda-djur-rum", men det är ju verkligare nu, vilket jag uppskattar. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Clocks-* Myra
|
Skrivet: Fre Okt 23, 2009 7:11 pm Rubrik: |
|
|
| Men varför är honor så mkt vanligare än hanar? Är det kanske hjärtat på röven som bedrar, vem vill lixom ha en med en fyrkant(wnb diamant) på röven? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jissa Blåval

|
Skrivet: Fre Okt 23, 2009 7:34 pm Rubrik: |
|
|
| Clocks skrev: | | Men varför är honor så mkt vanligare än hanar? Är det kanske hjärtat på röven som bedrar, vem vill lixom ha en med en fyrkant(wnb diamant) på röven? | När de inte fanns var honorna ändå mer populära. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Varggift CREW

|
Skrivet: Fre Okt 23, 2009 7:35 pm Rubrik: |
|
|
| Clocks skrev: | | Men varför är honor så mkt vanligare än hanar? Är det kanske hjärtat på röven som bedrar, vem vill lixom ha en med en fyrkant(wnb diamant) på röven? |
Jag har också funderat på detdär. Så har det varit här på djur.nu väldigt länge (långt innan de fick former på baken, för övrigt), och med tanke på att en del faktiskt har anpassat sig och börjat ha bara hannar, så är det udda att honorna fortfarande tar sån tid att få parade.
Det är det enda som gör att jag tvivlar på "fler honor än hanar"-teorin.
Det rakaste sättet att veta säkert vore att kolla könet på alla djur som är på tillåt parning, men det orkar ju knappast vi enskilda medlemmar.
Det enda jag annars kan komma på som skulle göra det så svårt för honor att få en partner framslumpad vore hur själva algoritmen är kodad. Men den kommer vi ju inte heller åt att titta på :P |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Varggift CREW

|
Skrivet: Sön Okt 25, 2009 10:26 pm Rubrik: |
|
|
| Varggift skrev: | | Clocks skrev: | | Men varför är honor så mkt vanligare än hanar? Är det kanske hjärtat på röven som bedrar, vem vill lixom ha en med en fyrkant(wnb diamant) på röven? |
Jag har också funderat på detdär. Så har det varit här på djur.nu väldigt länge (långt innan de fick former på baken, för övrigt), och med tanke på att en del faktiskt har anpassat sig och börjat ha bara hannar, så är det udda att honorna fortfarande tar sån tid att få parade.
Det är det enda som gör att jag tvivlar på "fler honor än hanar"-teorin.
Det rakaste sättet att veta säkert vore att kolla könet på alla djur som är på tillåt parning, men det orkar ju knappast vi enskilda medlemmar.
Det enda jag annars kan komma på som skulle göra det så svårt för honor att få en partner framslumpad vore hur själva algoritmen är kodad. Men den kommer vi ju inte heller åt att titta på  |
En medlem orkade tydligen kolla upp hur många hannar och honor som ägdes av medlemmar, iaf ^^ skillnaden var inte stor. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jolpa-* Igelkott
|
Skrivet: Tis Nov 10, 2009 9:58 pm Rubrik: ..... |
|
|
För mig tog den bara en dag tills jag fick meddelande att min kanin ska apra sig, sen efter 6 dar fick jag ungarna.. och ja det är en hona :p |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mocha-* Mus
|
Skrivet: Tor Nov 19, 2009 12:02 pm Rubrik: |
|
|
| jag rekommenderar att ni sätter in era djur i parningsrrummet. det går fortare även för honor. och ni som är intresserade av albinos men inte har själva rekommenderar jag att ni söker partner på "A", eftersom namn på "A" är modenamn på albinos. och till er som inte har tillräckligt många poäng på era djur rekommenderar jag att spendera era guldmynt på VIP-åtkomst till parningsrummet åt era djur. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vitnos1210 Elefant
|
Skrivet: Lör Jan 23, 2010 11:58 am Rubrik: |
|
|
Men förut när jag skulle para en utav mina kaniner så var hon parad nästa dag! _________________ I can´t belive you, my friend! But I think to I can belivie you now! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Varggift CREW

|
Skrivet: Lör Jan 23, 2010 12:36 pm Rubrik: |
|
|
| Vitnos1210 skrev: | | Men förut när jag skulle para en utav mina kaniner så var hon parad nästa dag! |
Som det har sagt tidigare så är det slump med i leken, ja. _________________ I don't feel at all like I fall |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kollijox Hare
|
Skrivet: Fre Feb 12, 2010 10:45 pm Rubrik: |
|
|
Då undrar jag så här: om man inte ens har klickat i "tillåt parning" på sin häst, hur kan den då bli parad? Riktigt sur blir jag. Messade **djur.nu**, och dom sa att jag skulle kolla här.
Varför fattar jag inte, för det känns inte riktigt som att medlemmarna här skulle kunna få min häst "oparad".. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kanapsia Hare
|
Skrivet: Ons Mar 10, 2010 7:18 pm Rubrik: |
|
|
"Fler honor än hanar"-teorin stöds av att det finns fler tjejer på Djur.nu (IRL). Jag har schemat (rätta mej om jag stavade fel) att honorna går till utställningar och andra tävlingar medans hanarna går till avel. Om man driver en albinouppfödning o. dyl så rekommenderar jag att man mezzar ägaren till det andra djuret och ber den att låta dej behålla alla albinos/djur med genen du alvar på, ifall det andra djuret inte har den genen du avlar på _________________ QUOTEBOMB! 
"Wooh, en del här på internet verkar ha kobajs istället för hjärna."
"Sonic just saved our butts AGAIN."
"JÄVLA FLUGOR SOM SKITER PÅ MIN SKÄRM!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
molly_sally Mus
|
Skrivet: Sön Mar 14, 2010 8:09 pm Rubrik: Re: Varför parar hon sig inte? |
|
|
| Lemuris skrev: | | Min kanin Lilla Lina har inte parat sig på flera månader! Jag har tryckt på tillåt parning och det står "Lilla Lina får nu para sig men hon har inte gjort det på hela sommaren!!!! Hur lång tid tar det för era kaniner????? |
Antagligen så har ingen annan parat sig med henne. En annan ägare måste para sin kanin med din kanin typ! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|